بازوی این سرباز 25 ساله اسراییلی در نتیجۀ حادثه قطع شده بوده که توسط جراحان دوباره به بدنش پیوند می شود اما زخم عفونی می شود و پزشکان به ناچار بازو را دوباره قطع میکنند و تا زمان بهبود عفونت زخم و برای زنده ماندن بافت بازوی قطع شده و حفظ خونرسانی آنرا به عروق کشالۀ ران پیوند می زنند. پس ازبهبود، بازو دوباره به محل اصلیش پیوند شده و بیمار از بیمارستان مرخص می شود.
خیلیها با شنیدن نام آن، از شتاب بالایش میگویند؛ اگر پشت چراغ قرمز مانده باشد معمولا اولین خودرویی است که از جا کنده شده و به حرکت درمیآید. قطعا از تیتری که زدهایم متوجه شدهاید میهمان امروز ستون حق انتخاب، زانتیا است.
خودرویی که چند سال پیش دعوت سایپاییها را پذیرفت و به کیلومتر 15 جاده مخصوص آمد.
این فرانسوی از موتوری 2هزار سی سی بهره برده و به واسطه آن 138 اسب بخار قدرت تولید میکند؛ هر چند روی کیلومتر شمار زانتیا عدد 220 به عنوان حداکثر سرعت آن حک شده ، اما ظاهرا و به گفته برخی مالکان این خودرو، بیش از 200 کیلومتر در ساعت نمیتوان پشت فرمان آن گاز داد.
آن طور که در کاتالوگ زانتیا آمده، با این فرانسوی میتوان در عرض 7/9 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر رسید؛ اما سری هم به مصرف سوخت زانتیا بزنیم. این محصول در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، 9 لیتر بنزین میسوزاند که با توجه به این موضوع، نمیتوان زانتیا را خودرو کم مصرفی نامید.
زانتیا را البته باید خودرویی ایمن دانست؛ چراکه به امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضدقفل و کیسه هوا مجهز است. سیستم ترمز ABD نیز که سبب پایداری چرخهای خودرو سر پیچها میشود، جزو امکانات ایمنی زانتیا به حساب میآید.
و اما قیمت این فرانسوی؛ زانتیا در کل بازار عجیبی داشته و نوسان آن زیاد است، این محصول سال گذشته همین روزها با قیمتی حدود 32میلیون تومان در بازار به فروش میرسید، اما طی یک سال گذشته، کاهشی حدودا 5میلیون تومانی را تجربه و هماکنون با نرخ 27میلیون و 200هزار تومان به فروش میرسد؛ این در حالی است که قیمت کارخانهای زانتیا، 26میلیون و 900هزار تومان است. هر چند سایپاییها اعلام کردهاند وداع با فرانسوی محبوب شان طی سال آینده ،هنوز کاملا قطعی نشده، اما آن طور که از اوضاع تولید زانتیا طی 2 ماه ابتدایی امسال پیدا است، بعید به نظر میرسد این محصول بیش از یک سال دیگر میهمان کیلومتر 15 جاده مخصوص باشد.