بازگشت ویتنی هوستون به صحنه موسیقی

 

 

ویتنی هوستون، خواننده ۴۵ ساله آمریکایی که از سال ۲۰۰۳ تا کنون آلبومی با ترانه های جدید به بازار عرضه نکرده است، آماده بازگشت بزرگ خود به دنیای موسیقی است.

هوستون ترانه جدید خود به نام  «انگار هرگز نرفته بودم» را، که هم اکنون بر روی اینترنت است، با هم صدایی «آکون»، خواننده و ترانه سرای مشهور سبک R’n'B یا «ریتم و بلوز» منتشر می کند

ویتنی هوستون هم اینک شدیدا مشغول کار بر روی آلبوم آینده خود است که باید تا پایان سال به بازار بیاید.

با این حال، او وقت آزاد خود را در کلوب شبانه غرب هالیوود با دوست پسر ۲۷ ساله اش «ری ـ جی»، که او نیز خواننده و بازیگر است، سر می کند.

«ری ـ جی»، برادر کوچک تر «برندی»، خواننده زن معروف موسیقی پاپ و «ریتم و بلوز» است که بارها جایزه «گرمی» را برده و دومین آلبوم او به نام «هرگز نگو هرگز»، در سال ۱۹۹۸، چهارده میلیون نسخه فروش رفت.

طرفداران ویتنی هوستون بی صبرانه انتظار آن را می کشند که بار دیگر او را بر صحنه اجرای زنده ببینند. آن ها امیدوارند که اتفاق ماه آوریل گذشته رخ ندهد.

در ماه آوریل، در جشنواره جاز ترینیداد، ویتنی هوستون در حین اجرای کنسرت و پس از گذشت ۳۰ دقیقه، قادر نبود برنامه اش را ادامه دهد، صدایش گرفت و به رختکن بازگشت.

ویتنی هوستون که علاوه بر خوانندگی، بازیگر سینما و تهیه کننده فیلم نیز هست، نخستین صفحه موسیقی خود را در سال ۱۹۷۷، زمانی که چهارده سال بیشتر نداشت؛ منتشر کرد.

در سال ۱۹۸۵ نخستین آلبوم رسمی او با نام «ویتنی هوستون» به بازار آمد و مدت ها سه ترانه از این آلبوم در فهرست بهترین های آمریکا قرار داشت.

با همین آلبوم بود که توانست نخستین جایزه «گرمی» خود را نیز دریافت کند. این آلبوم ۱۳ میلیون نسخه فروش کرد و راه موفقیت او را گشود.

پس از آن بود که هر آلبوم وی با استقبال مواجه شد، طوری که در سال ۱۹۸۸ به هنگام برگزاری المپیک سئول، ترانه ویتنی هوستون با عنوان «لحظه ای در زمان»، آهنگ رسمی المپیک شد.

هوستون در دهه نود میلادی نیز به موفقیت خود ادامه داد. در سال ۱۹۹۲ نخستین بار بر پرده سینما ظاهر شد و در کنار «کوین کاستنر» در فیلم «بادی گارد» یا «محافظ» ایفای نقش کرد. ترانه «همیشه دوستت خواهم داشت» او در این فیلم، ۱۴ هفته برترین ترانه آمریکا بود و آلبوم موسیقی این فیلم ۱۷ میلیون نسخه فروش کرد.

پس از این فیلم، هوستون در سه فیلم دیگر نیز ظاهر شد. از جمله در سال ۱۹۹۶ در فیلم «همسر واعظ» که در آن «دنزل واشینگتن» بازی می کرد.

این خواننده پرطرفدار تا سال ۲۰۰۰ شش جایزه «گرمی» دریافت کرده و صد و سی میلیون نسخه از آلبوم های او به همراه پنجاه میلیون صفحه از ترانه های وی به فروش رفته است. بدین ترتیب وی در کنار مادونا و ماریا کری، از موفق ترین خواننده های زن جهان شمرده می شود.

آخرین آلبومی که از ویتنی هوستون به بازار آمد در سال ۲۰۰۷ بود که در آن بهترین ترانه های او جمع آوری شده بود. این مجموعه با این که ترانه جدیدی در آن نبود در انگلستان سومین آلبوم پرفروش شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد